Tooteanalüüs ettevõttele Haage Joogid OÜ

Haage Joogid pöördusid Semiootika rakenduskeskuse poole tõsise probleemiga: nende müügipartner tuli turule tootega, mille kujundus oli väga sarnane Haage Vee omaga. Rakenduskeskus teostas multimodaalse tooteanalüüsi, milles võrreldi erinevaid brändingu elemente. Visuaalse modaalsuse raames analüüsiti pudelite kuju, etikettide disaini ja värvikasutust; verbaalse brändikujunduse lõikes vaadeldi aga toodete kirjeldust ning seda ümbritsevat üldisemat kontseptsiooni. Analüüs näitas, et sarnasus toodete vahel pole juhuslik. Sel viisil aitasime kliendil vältida kohtuasja ning väljuda kahjulikust partnerluslepingust.
Analüüsi raportis vaadeldi ka kõnealuste veebrändide paiknemist premium-klassi vete laiemas kontekstis nii geograafilises kui ajalises mõõtmes. Lisaks uuris Semiootika rakenduskeskus, milliseid tähendusi kommunikeerib mineraalvesi meie kultuurikontekstis ning kuidas see mõjutab vastavate toodete identiteeti praeguses turusituatsioonis. Sellise lisauuringu eesmärgiks on toetada Klienti brändi edasisel arendamisel ning positsioneerimisel turul oma identiteedi sügavama tunnetuse kaudu.