Koolitused
Semiootika rakenduskeskus pakub ettevõtetele, organisatsioonidele ja üldhariduskoolidele täienduskoolitusi.
Õpi nägema seoseid
Koolituste eesmärk on arendada kriitilist mõtlemist ning oskust analüüsida ja tõlgendada ühiskonna-, kultuuri- ja keskkonnanähtusi märgiprotsesside tundmaõppimise kaudu. Koolitustel õpid nägema seoseid looduse ja kultuuri ning inimese ja teiste liikide vahel.
Semiootika
Koolitusi andes lähtume semiootilisest analüüsist, mille eesmärk on uurida eri väljendusvahendite ja tähendusprotsesside toimimist ja eripärasid. Vaatleme nähtusi protsessina ja analüüsime protsessidevahelisi seoseid. Lähtume põhimõttest, et ükski nähtus ei ole staatiline, muutumatu ja ümbritsevast maailmast lahutatud. Semiootika võtab arvesse ajalisi muutusi ja seoseid nähtuste vahel.
Näidiskoolitused
Näidiskoolitused annavad ettekujutuse sellest, millistel teemadel me koolitusi pakume. Iga koolituse kujundame siiski sihtrühma järgi. Koolitusi viime läbi Tartu Ülikooli ruumides või tuleme tellija juurde. Samuti on lisaks kontaktõppele võimalikud ka veebi- ja hübriidlahendused.
Sissejuhatus looduse semiootikasse
Koolitus on suunatud üldkoolide õpetajatele ja huvikoolide juhendajatele. Koolitus õpetab märkama ja vaatlema ümbritsevat looduskeskkonda tavapärase inimvaatelise pilgu asemel teiste liikide perspektiivist.
Tasaareng (degrowth) liikumine
Koolitus tutvustab tasaarengu (degrowth) liikumist, annab ülevaate kliimakriisi majanduslikest sotsiaalsetest ja semiootilistest aspektidest ning tutvustab kultuuri rolli tasaarengule üleminekul. Koolitus pakub konkreetseid kultuurilisi töövahendeid, mis aitaksid kliimakriisiga paremini kohaneda ja selles kohanemises positiivsetki leida.
Digitaalse õpiplatvormi „Haridus ekraanil“ kasutamine üldhariduses
Üldhariduskoolide õpetajatele suunatud koolitus, mille käigus näidatakse, kuidas semiootika osakonna juures tegutseva transmeedia uurimisrühma väljatöötatud digitaalse õpiplatvormi „Haridus ekraanil“ materjalid praktikas töötavad ja kuidas neid õppekavas kasutada
Sissejuhatus turundussemiootikasse
Tänapäeva ühiskonnas ei tarbita tooteid ja teenuseid nende enda, vaid eelkõige tähenduste pärast, mida turundussõnumid kannavad. Tähendusi aga tõlgendab igaüks lähtuvalt oma teadmistest, kogemusest, kultuurilisest taustast, väärtustest ja harjumustest. Koolitusel õpid esmalt märkama ning seejärel suunama ja juhtima kommertslike sõnumite tähendusi.