Koolitused

Semiootika rakenduskeskus pakub ettevõtetele, organisatsioonidele ja üldhariduskoolidele täienduskoolitusi.

Õpi nägema seoseid

Koolituste eesmärk on arendada kriitilist mõtlemist ning oskust analüüsida ja tõlgendada ühiskonna-, kultuuri- ja keskkonnanähtusi märgiprotsesside tundmaõppimise kaudu. Koolitustel õpid nägema seoseid looduse ja kultuuri ning inimese ja teiste liikide vahel.

Semiootika

Koolitusi andes lähtume semiootilisest analüüsist, mille eesmärk on uurida eri väljendusvahendite ja tähendusprotsesside toimimist ja eripärasid. Vaatleme nähtusi protsessina ja analüüsime protsessidevahelisi seoseid. Lähtume põhimõttest, et ükski nähtus ei ole staatiline, muutumatu ja ümbritsevast maailmast lahutatud. Semiootika võtab arvesse ajalisi muutusi ja seoseid nähtuste vahel.

Näidiskoolitused

Näidiskoolitused annavad ettekujutuse sellest, millistel teemadel me koolitusi pakume. Iga koolituse kujundame siiski sihtrühma järgi. Koolitusi viime läbi Tartu Ülikooli ruumides või tuleme tellija juurde. Samuti on lisaks kontaktõppele võimalikud ka veebi- ja hübriidlahendused.

Sissejuhatus looduse semiootikasse

Koolitus on suunatud üldkoolide õpetajatele ja huvikoolide juhendajatele. Koolitus õpetab märkama ja vaatlema ümbritsevat looduskeskkonda tavapärase inimvaatelise pilgu asemel teiste liikide perspektiivist.

Sissejuhatus. Ökosemiootika ja looduse märgilisus. Ökosemiootika uurimismeetodid
Ülevaade juhtumiuuringust. Oma ja võõras linnas: paplid ja püramiidtammed Tartus
Rühmatöö. Omailmaanalüüsi läbiviimine linna pargis
Küsimused, kokkuvõte
Koolituse maht: kolm tundi
Juhendajad: ökosemiootika ja keskkonnahumanitaaria professor Timo Maran, semiootika teadur Riin Magnus, semiootika teadur Nelly Mäekivi

Tasaareng (degrowth) liikumine

Koolitus tutvustab tasaarengu (degrowth) liikumist, annab ülevaate kliimakriisi majanduslikest sotsiaalsetest ja semiootilistest aspektidest ning tutvustab kultuuri rolli tasaarengule üleminekul. Koolitus pakub konkreetseid kultuurilisi töövahendeid, mis aitaksid kliimakriisiga paremini kohaneda ja selles kohanemises positiivsetki leida.

Koolituse maht: kolm tundi (loeng + seminar/vestlusring)
Juhendaja: ökosemiootika ja keskkonnahumanitaaria professor Timo Maran

Küberturvalisus ja infomõjutustegevuse võimalikud strateegiad

Sissejuhatus. Infomõjutustegevuse võimalikud strateegiad
Infomõjutustegevuse võimalike strateegiate tuvastamine: valeuudiste äratundmine, libakontode tuvastamine, vandenõuteooriate märkamine, propaganda
Küsimused ja kokkuvõte
Juhendaja: semiootika kaasprofessor Andreas Ventsel

Digitaalse õpiplatvormi „Haridus ekraanil“ kasutamine üldhariduses

Üldhariduskoolide õpetajatele suunatud koolitus, mille käigus näidatakse, kuidas semiootika osakonna juures tegutseva transmeedia uurimisrühma väljatöötatud digitaalse õpiplatvormi „Haridus ekraanil“ materjalid praktikas töötavad ja kuidas neid õppekavas kasutada

Koolitus toimub eesti ja vene keeles.
Tutvu “Haridus Ekraanil” õpiplatvormiga
Juhendajad: semiootika kaasprofessor Maarja Ojamaa, semiootika teadur Aleksandr Fadeev

Sissejuhatus turundussemiootikasse

Tänapäeva ühiskonnas ei tarbita tooteid ja teenuseid nende enda, vaid eelkõige tähenduste pärast, mida turundussõnumid kannavad. Tähendusi aga tõlgendab igaüks lähtuvalt oma teadmistest, kogemusest, kultuurilisest taustast, väärtustest ja harjumustest. Koolitusel õpid esmalt märkama ning seejärel suunama ja juhtima kommertslike sõnumite tähendusi.

Sissejuhatus
Teoreetiline osa: märk, mudel, lugu ja kultuur
Praktiline osa, rühmatöö: märgi eelarve lõuend – projekti tähenduse juhtimine
Küsimused, kokkuvõte
Koolituse maht: kaks kuni kolm tundi.
Juhendaja: turundussemiootika doktorant Sven Anderson.