Probleemid ja lahendused
Vajadus semiootilise ekspertiisi järele tekib siis, kui vaieldakse mingi ühiskondliku nähtuse, eseme, teksti või käitumisviisi tähenduse üle. Vastuolulisi tõlgendusi ja reaktsioone võivad põhjustada väga erinevad avalikku inforuumi paisatud teated, näiteks teosed, tooted, kaubamärgid, üleskutsed ning valimiskommunikatsioon. Semiootiline analüüs võimaldab avada selliste objektide tähendusmehhanisme, analüüsides nii tähendusloomel kasutatud märgisüsteeme kui ka probleemse objekti tõlgendusvõimalusi. Semiootilist ekspertiisi saavad meilt tellida nii riigiasutused, ettevõtted kui eraisikud.
Semiootik kui tähendusekspert
Semiootik lähtub ekspertiisis kliendi poolt esitatud küsimustest ning teostab vajaduse korral teaduslikele allikatele tugineva uurimistöö, et avada probleemi tagamaad. Tuvastades uurimisobjekti võimalikke tõlgendusi, osutab ta, millised neist on suurema, millised aga väiksema tõenäosusega. Semiootik annab probleemile hinnangu ja loob aluspinna otsuse langetamiseks, kuid jätab lõppotsuse tegemise siiski ekspertiisi tellijale. Aidates klienti näiteks juriidilises vaidluses, ei määra semiootik, kas analüüsitav objekt on kooskõlas seadusega, vaid avab selle tähendusruumi ja konteksti, võttes arvesse ajalis-ruumilist paiknemist, seost teiste objektidega ning ka mittemateriaalseid mõjureid, näiteks hoiakuid, väärtusi ning uskumusi.
