K-Kohuke

Põhja Politseoprefektuuri tellitud ekspertiis, mille eesmärk oli selgitada välja, kas rohelise taustaga välireklaamplakat kirjetega „Uus kohuke“, „K“, „Igaühele!”, „Hoolib“ ja „Tootja AS Kohuke“ on samastatav Eesti Keskerakonna logo või programmiga.

2005. aastal tehtud ekspertiis
Tellija: Eesti Politsei

Eskpertiisi taust

Riigikogu võttis enne 2005. aasta kohalike omavalitsuste valimisi vastu seadusemuudatuse, mille kohaselt oli poliitiline välireklaam valimiste eel keelatud. Paar nädalat peale seadusemuudatust ilmusid tänavatele K-kohukese reklaamplakatid K-tähega rohelisel taustal, all kiri „Igaühele!“ või „Hoolib!“. Keskerakonna logo on K-täht neljahõlmalise ristikheina lehega ning loosung on „Igaühe eest!“.

Semiootiline ekspertiis

Semiootilise ekspertiisi eesmärk oli läbi viia välireklaami visuaalne analüüs ning sellel kasutavaid kujunduselemente võrrelda Keskerakonna graafilise identiteedi elementidega. Lisaks detailidele võeti arvesse ka üldmuljet, mille välireklaam antud kontekstis tekitas.

Meedia

Valimiste K-kohuke 16 aastat tagasi: “Edgarit on vaja tootestada”, err.ee, 03.06.2021
Kadri Simson ja K-kohuke: endine Keskerakonna peasekretär eitab jätkuvalt, et teadis partei nahaalsest kampaaniast, Eesti Ekspress, 16.06.2021